Sidor

lördag 19 januari 2013

Tokyo 2

Lördag; sol från en klarblå himmel och vårkänsla i luften. Men det blir kallt så fort man kommer i skuggsidan av de höga byggnaderna eller framemot kvällen, när solen har gått ned. Det var länge sedan jag frysit så mycket som dessa dagar i Tokyo. Har idag promenerat och spanat in olika delar av Tokyo. Det var fötterna som gav upp först. Fick så ont att jag fick avbryta mitt utforskande efter 6 timmar och snällt leta mig tillbaka hem. Det var ett äventyr i sig, Tokyo's tunnelbansystem är minst sagt stort. Som tur var hade jag köpt en dagsbiljett viljet gör att jag kan åka hur mycket jag vill under en dag och även har råd att åka fel som så skulle behövas. Nedan kommer bilder från dagens utflykt.


Zojoji Temple med Tokyo Tower i bakgrunden

Vid Zojoji Temple

Tokyo Tower - Tokyo's egna Eiffeltorn

Electric city

Kanda Myojin Shrine

Snöskulptur i vägkorsning. Kreativt sätt att ta hand om plog-drivor.

Nicholia-do; Holy Resurrection Cathedral

Edo Castle - Imperial Palace - eller i vart fall utkanten av det.
Närmre fick jag inte komma idag, men  det var fina omgivningar.

Mer utkant av Imperial Palace

Del av Tokyo Station

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar