Sidor

onsdag 20 juni 2012

Hong Kong

Min läslista är inte särskillt imponerande just nu. Läser mest vetenskapliga artiklar, gör research på produkter, sjukdomar, repeterar anatomi. Mycket som jag egentligen borde minnas från skolan, men det är bara att inse att det var länge sedan jag gick klart min utbildning i Jönköping och att det faktiskt hände en hel del nytt på den ortopedtekniska marknaden. Så lite egenutbildning är inte helt fel.

Men jag är inte så lässugen på kvällen just nu. Vilket är lite konstigt, jag brukar alltid ha en bok på gång, som jag läser ett par sidor i på bussen, medan jag borstar tänderna, medan äggen kokar.

Det jag läser mest just nu är Guideböcker om Hong Kong.  Kan man ha för många?

Jag tror de kompletterar varandra. Mitt nyast inköp är Lonely Planet, brukar gilla deras tips. Och jag vet att en guidebok inte ersätter egna upplevelser, egenhittade restauranger och små oaser i en storstad, men de är en ganska bra start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar