Sidor

tisdag 12 juni 2012

internet

Åh! Jag har varit så frustrerad. Mitt bredband som jag beställde dag ett och betalade för dag ett i Hong Kong, har vägrat att fungera. Har varit i kontakt med hjälpcentral och haft flera frustrerande samtal med kundsupport på knagglig engelska.
- Oh I see, thank you for waiting
- Oh I see, please click...
-Oh, it might be something wrong with your computer...

Har idag ÄNTLIGEN lyckats klura ut problemet. Längst in under ena sängen, bakom en byrålåda har man lyckats koppla mitt internet till telefonjacket istället för till bredbandsuppkopplingen. Klart det inte fungerar då. Jag har varit och ryckt i sladden tidigare, men den satt så hårt att jag inte vågade rycka till. Men idag blev jag arg och vågade.

Så nu har jag äntligen permanent internet i lägenheten och inte bara en lite dyr dongel uppkoppling. HURRA vad internet är trevligt!

1 kommentar: