Sidor

söndag 3 juni 2012

Helgen...

Åh, jag har sett så mycket och verkligen strövat omkring. Försöker se nya områden varje gång. Det betyder mycket karta och mycket skoskav...


Testat färjan, åker Star Ferry mellan TST och central och vanlig färja mellan Hung Hom bay och North Point. Stundtals hård sjögång.



På denna bild kan ni se Hung Hom pier och även de hus jag bor i. Höghusen till höger i bilden.
Efter färje äventyr promenerade jag från Admiralty till cental och besökte templet Man Mo. Vackert med rökelse i soldis.








Idag är det söndag och det innebär att "The domestic help" har ledigt. Och då de flesta bor med de familjer de arbetar för då har de ingen annan stans att träffa sina vänner än Public places, så alla torg, broar, öppna platser är fulla med domestic helpers som hänger med sina vänner. Både vackert och sorgligt. Jgar hoppas verkligen att de behandlas väl i de familjer de hjälper till.





Mina favorit sandaler har gått söder efter allt promenerande och jag letar efter skomakare som kan laga dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar