Sidor

fredag 8 juni 2012

Film

Jag gillar film. Att titta på film på kvällen. Lite asocialt men skön avkoppling. Tv utbudet här är inte vad jag längtar efter efter en lång arbetsdag så jag kollar på film eller tv serier

Igår såg jag The English patient. En av mina favorit filmer. Men den är långsam. Gillar hur historien berättas. Kan ses på två dagar. Kanske dem mest romantiska och sorgligaste film jag sett. I går grät jag i slutet av filmen. Kanske inte den bästa tidsfördrivet så långt hemifrån.

Idag har jag sett Big Fish. Också en fantastisk film om du gillar det storslagna och sagoberättande slaget. Men även denna film lite sorglig.

Jag hoppas att jag ska lyckas gå och se Snow White and the Huntsman på bio nu i helgen. Har velat se den länge. Jag får återkomma om den senare.

Film och tv serie tips mottages gärna.

2 kommentarer:

  1. Och nu har jag sett Snow White and the Huntsman. Ingen barnfilm. Jag gillade den. Sago-läskig i kombination med äventyr och acction och snygga effekter.

    SvaraRadera
  2. Jag vill också, har inte varit på bio på evigheter

    SvaraRadera