Sidor

onsdag 20 juni 2012

Mögel


För ett par veckor sedan köpte jag "bast"korgar från IKEA, att ha på toan för förvaring av smycken, gummisnoddar och hårspännen. Upptäckte i morse att de var mögelmagneter så jag var tvungen att genast slänga dem. Som svensk är jag inte riktigt van med hög luftfuktighet och de problem det kan skapa. Så här års har vi ca 60-80% luftfuktighet i Hong Kong. Det gör att allt hemma är lite fuktigt. Jag har köpt speciella små luftavfuktningspåsar att ha mellan kläder i garderober och ska snart investera i en riktig luftavfuktare till lägenheten.

En helt ny marknad för min del. Gjorde ett nytt besök på IKEA idag (finns i skyskrapan granne med den jag jobbar i, tacksamt!) och köpte ny förvaring till badrummet.



Badrumstillbehör


Passade även på att köpa lite nya fotoramar (i plast) med sommarblommar som motiv, två glasburkar med lock till förvaring. Parfymen ni ser i bilden är DKNY och plastcylindern i bakgrunden är från Muji (?), finns på Åhlens i Sverige. De har massor av bra småförvaring. Jag har små örhängen och ringar i min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar