Sidor

lördag 30 juni 2012

Sha Tin


Stormen Doksuri drog över Hong Kong området i natt. Lyckligtvis en bra bit utanför så jag märke inte så mycket. Men vaknade till den dag med jämngrå himmel och tunga regnmoln. Tänkte därför passa på att besöka Hong Kong Heritage Museum. Tog MTR dit, men höll nästan inte på att hitta ut från stationen. Återigen så leder alla MTR utgångar in i ett shoppingcenter. Denna gång extremt stort och flera höghus som var sammanlänkade med gångbroar. Jag irrade omkring där nästan en timme innan jag hittade rätt utgång och äntligen var på väg mot museumet.


Hong Kong Heritage Museum
Det var jättefint. Har varit på en del museum i Asien som jag inte varit så imponerad av, men detta var jättefint uppbyggt och utställningarna var väl genomförda. Utsällningarna handlade bland annat om Hong Kongs utveckling och kantonesisk opera.

Kanal som leder ut till Sha Tin Hoi
Passade även på att gå en sväng längs kanalen/(floden?). Det var fint. Och sedan bröt solen fram. Så jag fick användning för mitt paraply två gånger idag. Först som regnskydd och sedan som skugga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar