Sidor

måndag 25 juni 2012

Mat

Äta bör man, annars dör man. Äter gör man, ändå dör man.

Har fortfarande ett ej fungerande kök. Jag ska ta tag i det och köpa rätt kastruller, men har inte haft energi till det ännu. Många andra praktiska saker som ska fixas först.
Så hitintills har det blivit mycket hämt mat och en hel del skräpmat. Passerar ett McDonalds på vägen hem och oj vad det är lätt att handla där.


NcNuggets, en ny favorit!
                                  

Men har man ätit detta dagen innan så kan det ibland vara ganska skönt med välbekanta, trygga McDonalds. Då man får det man tänkt beställa och vet var det är man beställer.

Ospecifierad kinesisk mat.

Vi hade även beställt in flera andra rätter som var goda, denna vågade jag mig inte på. Det bruna fyrkanterna är tydligen någon slags grisblodskorv, och så var det massa chilli och skaldjur i. Inte det jag var sugen på just då.

Håller just nu i skrivande stund på med ett matexpriment. Har varit så ortoligt sugen på ägg flera dagar, så jag tänkte att jag kunde köpa en äggkokare i alla fall. Damen i butiken bara skakade vänligt på huvudet och sa att det inte riktigt var marknad för det här, men en riskokare kunde jag köpa. Nu var äggen uppdraget idag, så tillslut kom hon på att jag kunder köpa en ångkokare och att den skulle funka för ägg, och koka ris, ånga grönsaker och så vidare. Så nu håller jag på att ånga ägg!













2 kommentarer:

  1. Kan inte förstå din skepsis gällande den konesiska kombon! :))
    Dock klart impad av din innovativitet gällande äggkokning...

    SvaraRadera
  2. Jag har hört att ångkokaren även ska kunna koka ris, får återkomma om det. Ångade grönsaker däremot är gott!

    SvaraRadera